w poszukiwaniu niestandardowych form komunikacji marketingowej

Lacoste bez krokodyla

Lacoste bez krokodyla

Corporate Social Responsibility w pięknym wydaniu marki Lacoste. Pod hasłem Save Our Species, razem z Międzynarodową Unią Ochrony Przyrody (IUCN), firma Lacoste zrealizowała projekt mający na celu realne wsparcie tejże organizacji walczącej o zachowanie integralności i różnorodności przyrody. Światowa marka odzieżowa swojego krokodyla, którego ma w logo od 1933 roku, zastąpiła 10 zagrożonymi gatunkami zwierząt. Tym samym stworzyła limitowaną edycję koszulek polo, sprzedaż których zasiliła konto organizacji IUCN.

Lacoste nie tylko wspiera, ale też uczy, bo liczba dostępnych koszulek (1775 szt.) odpowiadała liczbie żyjących jeszcze przedstawicieli zagrożonego gatunku. Znalazły się wśród nich takie zwierzęta jak: morświn morski – 30 szt., żółw z gatunku Batagur trivittata – 40 szt., lemur z gatunku Lepilemur septentrionalis – 50 szt.,  nosorożec jawajski – 67 szt., gibon Cao-vit – 150 szt., papuga kakapo – 157 szt., kondor kalifornijski – 231 szt., saola – 250 szt., tygrys sumatrzański – 350 szt. oraz iguana z wyspy Anegada – 450 szt. Koszulki sprzedały się w kilka dnia a Międzynarodowa Unią Ochrony Przyrody otrzymała fundusze na szerzenie swojej działalności.

Akcja bardzo ciekawa i pouczająca. Oby więcej firm zechciało zastąpić na pewien czas swoje znane całemu światu logo na rzecz wsparcia ochrony zwierząt. Jedna, trwająca kilka dni akcja a publicity ogromne z uwagi na zainteresowanie mediów niestandardowym działaniem. I tak właśnie można uzyskać jednocześnie rozgłos jak i pozytywne skojarzenia z marką.

Fot.: lacoste.com



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *