w poszukiwaniu niestandardowych form komunikacji marketingowej

Gwiazdy POS 2018

Gwiazdy POS 2018

Podczas ostatnich targów FestiwalMarketingu.pl w ramach konkursu POS Stars 2018 organizowanego przez OOH magazine wybrano najlepsze POS-y. Głosowano na materiały POS w kategoriach: Napoje, Żywność, Alkohol i Tytoń, Kosmetyka, Elektronika, Displaye kartonowe, Displaye naladowe, Motoryzacja, Digital POS, Design roku, Przemysł, Farmacja, POS event, Kids, Rozrywka oraz dodatkowo przyznano Grand Prix i nagrodę publiczności.

Spośród zwycięzców oraz nominowanych do nagród wybrałam najciekawsze moim zdaniem rozwiązania niestandardowe. 

W kategorii Napoje bardzo ciekawa realizacja to Fuze Tea Display, który firma ATS Display przygotowała dla klienta Coca – Cola HBC Polska. Kształt nawiązuje do logotypu marki Fuze Tea oraz wskazuje na kilka smaków ‘wyrastających’ z jednego źródła. Poza tym imponujące wymiary, bo ponad 1,8 m szerokości na 2,1 m wysokości, dlatego stand bez problemu wyróżniał się z tłumu a właśnie zwrócenie uwagi konsumentów było najważniejszym celem akcji.


Fot.: ATS Display

Kolejna ekspozycja to przestrzenna konstrukcja lwa, przygotowana przez TFP GRAFIKA dla marki Nestle Lion. Ta niestandardowa i ciekawa forma z pewnością zwraca uwagę klienta, a do tego poprzez wykorzystanie atrybutu marki jakim jest lew daje się zapamiętać, co przy półce przekłada się na realną sprzedaż.

Źródło: oohmagazine.pl

Lew był w kategorii Żywność, natomiast w jednej z moich ulubionych kategorii a dokładnie kategorii Alkohol jest cała gama niestandardów. Bardzo lubię alejki z alkoholem, wchodzę tam i zachwycam się wspaniałymi realizacjami brandów. Wracając do konkursu POS Stars 2018 to jedna z ekspozycji obok której nie da się przejść obojętnie to motocykl Jack’a Daniels’a przygotowana przez DAGO Display dla Brown-Forman. Wyrazista prezentacja produktu, oświetlenie, oprawa muzyczna to wszystko sprawia, że ekspozycja a razem z nią marka zostaje na długo w pamięci i nie bez powodu chopper Daniels’a otrzymał również nagrodę w kategorii Design Roku.

Źródło: oohmagazine.pl

Inne ciekawe wystawienie to ekspozycja w kształcie butelki. Nie jest to rzadki widok, jednak stand przygotowany dla marki Toruńska przez SIP Krosno wyróżnia się kształtem nawiązującym do butelki z lat 20. Oryginaly stojak to z pewnością większa rozpoznawalność i zapamiętywalność marki, tym bardziej że w rzeczywistości butelka zamiast popularnej nakrętki ma faktycznie zamknięcie jak z dawnych lat.


Źródło: oohmagazine.pl

Nagrodę główną natomiast w kategorii Alkohol&Tytoń zdobył vaporizer Dewar’s stworzony przez firmę Holo dla Bacardi Martini Polska. Według mnie jest to majstersztyk wśród wszystkich wyróżnionych i nagrodzonych wystawień pośród wszystkich kategorii. Nie tylko wygląd bez żadnych wątpliwości przykuwa uwagę, ale również zapach, bo vaporizer umożliwia rozpylenie zapachu wybranej whisky i ocena jej walorów za pomocą węchu. Niesamowita i bez dwóch zdań wyróżniająca się ekspozycja. I chyba dlatego tak lubię tę branżę i jej niezwykłe wystawienia.


Źródło: oohmagazine.pl


Related Posts

Uważaj na drzewo :)

Uważaj na drzewo :)

Z okazji urodzin męża postanowiłam udać się do sklepowej alejki z alkoholem, aby wybrać zacny trunek dla niego… I co spotkałam na środku alejki? Drzewo.

Na czym się wzrok zatrzymał? POPAI Awards 2018

Na czym się wzrok zatrzymał? POPAI Awards 2018

Point of Purchase Advertising International (POPAI) to organizacja zrzeszająca firmy zajmujące się marketingiem w punkcie sprzedaży. POPAI posiada oddziały w różnych krajach, w tym również w Polsce, a zajmuje się badaniami oraz procesami shopper marketingu. Co rok przyznaje nagrody w kilkudziesięciu kategoriach wśród materiałów wspierających […]



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *