w poszukiwaniu niestandardowych form komunikacji marketingowej by ula sawicka

Gwiazdy POS 2018

Gwiazdy POS 2018

Podczas ostatnich targów FestiwalMarketingu.pl w ramach konkursu POS Stars 2018 organizowanego przez OOH magazine wybrano najlepsze POS-y. Głosowano na materiały POS w kategoriach: Napoje, Żywność, Alkohol i Tytoń, Kosmetyka, Elektronika, Displaye kartonowe, Displaye naladowe, Motoryzacja, Digital POS, Design roku, Przemysł, Farmacja, POS event, Kids, Rozrywka oraz dodatkowo przyznano Grand Prix i nagrodę publiczności.

Spośród zwycięzców oraz nominowanych do nagród wybrałam najciekawsze moim zdaniem rozwiązania niestandardowe. 

W kategorii Napoje bardzo ciekawa realizacja to Fuze Tea Display, który firma ATS Display przygotowała dla klienta Coca – Cola HBC Polska. Kształt nawiązuje do logotypu marki Fuze Tea oraz wskazuje na kilka smaków ‘wyrastających’ z jednego źródła. Poza tym imponujące wymiary, bo ponad 1,8 m szerokości na 2,1 m wysokości, dlatego stand bez problemu wyróżniał się z tłumu a właśnie zwrócenie uwagi konsumentów było najważniejszym celem akcji.


Fot.: ATS Display

Kolejna ekspozycja to przestrzenna konstrukcja lwa, przygotowana przez TFP GRAFIKA dla marki Nestle Lion. Ta niestandardowa i ciekawa forma z pewnością zwraca uwagę klienta, a do tego poprzez wykorzystanie atrybutu marki jakim jest lew daje się zapamiętać, co przy półce przekłada się na realną sprzedaż.

Źródło: oohmagazine.pl

Lew był w kategorii Żywność, natomiast w jednej z moich ulubionych kategorii a dokładnie kategorii Alkohol jest cała gama niestandardów. Bardzo lubię alejki z alkoholem, wchodzę tam i zachwycam się wspaniałymi realizacjami brandów. Wracając do konkursu POS Stars 2018 to jedna z ekspozycji obok której nie da się przejść obojętnie to motocykl Jack’a Daniels’a przygotowana przez DAGO Display dla Brown-Forman. Wyrazista prezentacja produktu, oświetlenie, oprawa muzyczna to wszystko sprawia, że ekspozycja a razem z nią marka zostaje na długo w pamięci i nie bez powodu chopper Daniels’a otrzymał również nagrodę w kategorii Design Roku.

Źródło: oohmagazine.pl

Inne ciekawe wystawienie to ekspozycja w kształcie butelki. Nie jest to rzadki widok, jednak stand przygotowany dla marki Toruńska przez SIP Krosno wyróżnia się kształtem nawiązującym do butelki z lat 20. Oryginaly stojak to z pewnością większa rozpoznawalność i zapamiętywalność marki, tym bardziej że w rzeczywistości butelka zamiast popularnej nakrętki ma faktycznie zamknięcie jak z dawnych lat.


Źródło: oohmagazine.pl

Nagrodę główną natomiast w kategorii Alkohol&Tytoń zdobył vaporizer Dewar’s stworzony przez firmę Holo dla Bacardi Martini Polska. Według mnie jest to majstersztyk wśród wszystkich wyróżnionych i nagrodzonych wystawień pośród wszystkich kategorii. Nie tylko wygląd bez żadnych wątpliwości przykuwa uwagę, ale również zapach, bo vaporizer umożliwia rozpylenie zapachu wybranej whisky i ocena jej walorów za pomocą węchu. Niesamowita i bez dwóch zdań wyróżniająca się ekspozycja. I chyba dlatego tak lubię tę branżę i jej niezwykłe wystawienia.


Źródło: oohmagazine.pl



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *