w poszukiwaniu niestandardowych form komunikacji marketingowej by ula sawicka

Niestandardy na EFFIE

Niestandardy na EFFIE

29 października odbyła się 19. edycja konkursu Effie Awards w Polsce. Jego organizatorem jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które nagradza twórców reklam i reklamodawców za najbardziej efektywne działania marketingowe zrealizowane w poprzednim roku. W tym roku wręczono 55 nagród: 13 złotych, 26 srebrnych oraz 16 brązowych statuetek. Miałam przyjemność uczestniczyć w gali rozdania nagród Effie i jak zwykle wyszukiwałam niestandarowych rozwiązań zarówno wśród nagrodzonych jak również nominowanych marek. Projekty, które zwróciły moją uwagę to:

  • Niestandardowy koncept: z offline do online czy z online do offline?
    Sklep eobuwie.pl na początku lutego tego roku otworzył pierwszy sklep stacjonarny a na miejsce swoistego debiutu wybrał centrum Magnolia Park we Wrocławiu.  Zazwyczaj kierunek, w któym podążają marki to najpierw sklepy offline a nastepnie rozwinięcie dystrybucji o sklep online, w przypadku eobuwie.pl to sklep internetowy przyszedł do offline’u. Niestandardowy koncept kreuje zakupy inne niż wszystkie, bo zaprasza do sklepu, gdzie zamiast produktów na półkach jest nowoczesny system digital signage oraz urządzenia dotykowe ze specjalną aplikacją, dzięki której można zamówić wybrane obuwie, torebkę czy dodatki bezpośrednio do sklepu. Klient ma do wyboru bardzo szeroki asortyment, bo poza 300 mkw. salonu jest 1,7 tyś mkw. powierzchni magazynowej. Zamówione produkty dostarczane są w mniej niż 3 minuty do klienta, którzy może przymierzyc i zdecydować czy dokonuje zakupu. Ten innowacyjny koncept połączył zalety zakupów offline i online, zacierając tym samym granicę pomiędzy tymi światami. Gratulacje dla eobuwie.pl oraz Nanovo, która wdrażała technologiczne rozwiązania w sklepie.  Na gali obie firmy zostały nagrodzone brązową statuetką Effie w kategorii ‘marketing & business solutions’.Sklep eobuwie.pl w centrum Magnolia Park
    Fot.: magnoliapark.pl

.

  • Jaki kolor ma powietrze w Twoim domu?
    Ciekawy pomysł na promocję swoich oczyszczaczy powietrza wdrożyła firma Philips, która wykorzystała digitalowe nośniki OOH i zamiast pokazywać na nich tylko swój produkt wyszła o krok dalej i użyła nośników do czegoś więcej. Digitalowe nośniki, poprzez odpowiednie komunikaty i kolor tablicy, pokazywały w czasie rzeczywistym stan zanieczyszczenia powietrza w najblizszej okolicy. Taka forma komunikacji nie tylko informuje i uświadamia o problemie zanieczyszczenia powietrza, ale zdecydowanie bardziej niż zwykły billboard zachęca do zakupu produktu, który rozwiąże ten właśnie problem. Za projekt ten jury przyznało firmie Philips oraz agencjom Ogilvy, Carat Polska, iProspect Polska, Posterscope, PTR Digital złote Effie w kategorii ‘nowe technologie’.
    Phipils oczyszczacz powietrza

 

 

 

 

 

 

 

  • Wiem, czym oddycham
    Jak widać temat zanieczyszczenia powietrza to nie tylko case dla firmy produkujacej urządzenia do oczyszczania powietrza, ale również dla firmy ubezpieczeniowej. Aviva, bo o niej mowa, prowadzi już drugą edycję akcji “Wiem, czym oddycham”. W ramach kampanii Aviva m.in. zainstaluje 100 czujników jakości powietrza w lokalizacjach wskazanych przez internautów i poddanych głosowaniu w sieci oraz zamontuje billboard oczyszczający miasto. I właśnie ten niecodzienny billboard przykuł moją uwagę, bo jest on jednocześnie filtrem powietrza, który w ciągu roku jest w stanie pochłonąć zanieczyszczenia wytwarzane przez ponad 91 tyś. aut. Nie bez powodu stoi on obok skrzyżowania Alei Jerozolimskich i Al. Jana Pawła II w Warszawie. Na stronie wiemczymoddycham.pl jest informacja, że billboard wykonany jest ze specjalnej siatki, która absorbuje gazy takie jak: tlenki azotu, dwutlenek siarki czy benzen, które są szkodliwe dla naszego zdrowia. Z kampanią związana jest również akcja sprzedażowa, podczas której przy zakupie ubezpieczenia na zycie mozna otryzmać prezent w postaci oczyczacza powietrza lub sensor jakości powietrza. Kampania otrzymała brązowe Effie w kategorii ‘positive change: CSR’ a wraz z firma Aviva nagrodę odebrały agencje Young & Rubicam, Zenith.
    Aviva billboard i filtr powietrza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

..

Fot.: effie.pl, wiemczymoddycham.pl

O wszytskich nominowanych oraz nagrodzonych można przeczytać tutaj: http://effie.pl/nagrodzeni/2018/



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *